Zondag 14 mei

15 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Om acht uur ontbijt, en ik zit gezellig alleen te eten. Ik heb wel lekker gegeten. Voor de derde keer loop ik het stukje tot tempel 67,maar nu loop ik door. Een etappe van elf kilometer. Het is niet veel, en dat blijft zo tot de laatste tempel. Mooi zonnig weer dus ik vertrek al in de korte broek. Op een schoolplein zijn mensen bezig om het onkruid weg te halen. Ik passeer een paar meertjes met wat vaste waterplanten erin. Na zo'n zes kilometer loop ik door Kanonji City waar een man een straatje staat te vegen. Met de telefoon maak ik een klein filmpje. De man stopt en begint tegen me te praten
Verderop zijn een paar koppels mensen bezig de water goten aan het schoonmaken. De prut uit de goten wordt in een shovelbak geschept en afgevoerd. Ik denk dat dit allemaal vrijwilligers werk is. Ook is het voor eigenbelang tegen wateroverlast. Als ik de Saita rivier oversteek ben ik er ook bijna. Tempel 68 en 69 staan naast elkaar. Hier bij het betreden van het complex staan kinderen en volwassenen pelgrims op te wachten met drinken en koekjes. De trappen op naar tempel 68. Dit is in z'n geheel van beton opgetrokken . Het heeft weinig tot geen uitstraling. De andere kant terug lopen zie ik een prachtige tuin met een vijver. Tempel 69 heeft meer uitstraling, komt misschien ook omdat we dit soort tempels aldoor hebben gezien. Het is half een en ga naar een business hotel, alleen om drie uur mag ik naar binnen. Als ik binnen stap krijg ik de sleutel van de kamer en kan ik genieten van een paar dagen rust.