Zondag 28 mei

30 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Vannacht erg slecht geslapen van de pijn in mn hand. Na n paar pijnstillers innemen ging het wel. Maar om vijf uur was ik toch weer wakker. Mijn hand zijn nog ontzettend dik en pijnlijk. Nog twee dagen te gaan dan heb ik het rondje volbracht en ben ik weer bij tempel nummer 1. Bij het verlaten van minshuku Yasokubo maak ik nog een foto van de eigenaar. Toch ga ik maar aan de hobbel. Door bewegen wordt het misschien wel minder. Na zes kilometer ga ik toch even rusten. Het lijkt erop dat de pijn wat minder wordt. Mijn linker knie is nog wel gevoelig. Na nog n aantal kilometers toch weer de rugzak van mn bult en even koffie drinken. Ik moet zeggen het gaat steeds beter, met mn hand voor op de tas zodat het als een mitella dient. Ik mag nog een stukje door het bos, gelukkig is het hier niet zo glad en gaat het geleidelijk aan naar beneden. Nog acht kilometer te gaan en dan hoop ik de tent neer te zetten. Het is behoorlijk op temperatuur, zo'n vijfentwintig graden en weinig tot geen wind. Het geritsel onder en door de boombladeren van hagedissen, geweldig om te horen en zien. Rond half vier kan ik mijn tent neerzetten in de rivierbedding van de Umdyodo rivier. Het werd tijd ook want mijn knie vindt het niet zo lekker meer. Dus tijd voor rust.

1. Diana:
    30 mei 2017
    Is een dokter misschien een idee, Co?