Maandag 15 mei

16 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Vanmorgen ben ik op zoek gegaan naar een toeristen info kantoor, volgens het boekje moet er een bij het station zijn. Helaas pech, niemand die het weet. Dan eerst maar naar het Kotohikipark. In dit park ligt een zandsculptuur in zeventiende eeuwse stijl. Ook wel Kan-ei-tsucho genoemd. Men zegt dat het kijken naar dit sculptuur dat je lang zal leven en geen geldzorgen hebt. Dit sculptuur heeft een omtrek van 345 meter. Er staan dan ook heel veel mensen te kijken. Daarna ga ik naar een supermarkt om mijn blog bij te werken en eerst wat warms nuttigen. Als ik zit te tikken op de telefoon krijg ik een beker ijskoffie en vlak er achter aan een vrucht in het zuur. Als ik klaar ben zit ik nog even te internetten . Een vrouw vraagt waar ik vandaan kom en meer van dat soort vragen. Ik vraag of zij hier een schoenmaker wet. Dat weet ze niet maar ik ga binnen wel even vragen. Geen schoenmaker hier. En een schoenwinkel, even mobiel internetten ,op twee minuten afstand zegt ze. Stap maar in dan breng ik je er wel naar toe. Met nieuwe schoenen stap ik de winkel uit. Wat wil je hier nog zien vraagt ze, ik heb tot half vier de tijd, dan moet ik mijn vriend ophalen. Er is hier een mooi park bij het strand, en ze rijd er naar toe. Een schitterend park met grote kunststofblokken op een veld. Ik klim er bovenop en zij maakt een paar foto's. Dit Ichinomiya park is heel mooi aan gelegd. Om half vier wordt de vriend Kuki opgehaald
Zij Itsuka rijd eerst naar een kleine kapel waar een hele grote boom staat. Deze boom heeft een omtrek van ruim tien meter. Als we de kapel binnen stappen zie ik in de boom een uitholling waar een beeld in staat. Het is een prachtig gezicht . Deze enorme reus van een boom is twaalfhonderd jaar en heeft de naam Kusunoki. Daarna rijden we naar de Honikendam. Dit is een gigantisch bouwwerk waar men jaren aan heb gewerkt,alles met de hand. Jammer dat er niet zoveel water naar beneden kletterde. De rivier eronder staat bijna droog. Kuki zegt dat juni de regenmaand is en dat de dam veel water spuiten. Het is bijna half zeven alsze me afzetten bij het hotel. Wat een geweldig mooie dag heb ik gehad.

1. Bart hoekman:
    16 mei 2017
    Zeker mooie dag en gehoord dat je langer leeft en geen geldzorgen hebt Juni regenmaand Kan eigenlijk niet Je hebt al regen genoeg gehad Wel mooi dat je onderweg vaak wat krijgt aangeboden Goede tocht verder
  2. Margriet Koopman:
    16 mei 2017
    Hoi Co, wat fijn dat je een leuke dag gehad heb. En wat leuk dat de mensen tijd nemen om je wat mooie plaatsen te laten zien.
    Geen blaren van je nieuwe schoenen?
    Gr Margriet
  3. Gerard van der reep:
    16 mei 2017
    geweldig, wat een belevenissen. Ik vind het pachtig om te lezen en te zien (op de foto's) maar ben blij, dat ik daar niet hoef te lopen !!!