Zaterdag 6 mei

9 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Vanmorgen werd ik wakker van een enorme regenbui. Daarna viel ik weer in slaap. Nil zou om vijf uur vertrekken naar tempel Shizuchi Jinja twaalf kilometer verder naar een hoogte van 1921 meter, maar hij is niet gegaan omdat het regende. Rond zeven uur ben ik vertrokken. Nil lag nog in z'n mandje, ik zei nog tegen hem dat de zon eraan komt. Eerst nog wat klimmen en dan naar beneden. Negen kilometer dalen, dan moet je goed om je knieën denken, dus niet te grote stappen nemen
Rond negen uur ben ik bij tempel 61. Daar staat Nil ook. Die heeft waarschijnlijk de andere route genomen. Tempel 61 wijkt enorm af van alle andere tempels . Het is een super modern gebouw. Het lijkt wel een soort fabriekshal. Ik vind hem foei lelijk Als ik tempel 61 verlaat en naar tempel 62 wil gaan word ik geroepen door Nil. Naast tempel 61 op een plein staat een tent die als tempel 62 dient, omdat de monnik van tempel 62 200 yen meer vraagt voor het stempelen. Dit doet hij omdat het deze week de golden week is in Japan. Wat zo betekent dat dit een vakantie week is. In deze tent geld de normale prijs van 300 yen. Bij tempel 61 krijg ik osetai in de vorm van geld en een fles drinken. Nadat ik de tweede stempel heb gehaald ga ik richting tempel 63 twee kilometer verder. Zo en nu naar tempel 64 ruim drie kilometer lopen. Bij deze tempel zou een tsuyado zijn, maar als ik er om vraag is dat niet meer zo. Ik kijk in mijn routebeschrijving en zie dat er na twee kilometer een biznishotel is. Als ik voor de deur sta is die gesloten. Dit is ook geen probleem, want aan de overkant van de weg is een rivier. Deze rivier Kamo staat weliswaar droog. Hier kan ik mooi mijn tent neerzetten. De regen van vandaag viel erg mee, af en toe een bui. Met dit natte weer komen wel de berg krabben in beweging. Ik zie ze overal lopen en ook de hagedissen. Grote zwarte vlinders met een spanwijdte van acht tot tien centimeter vliegen hier. Als ik ze op de foto wil zetten zijn ze gevlogen, erg jammer.

1. François THIRY:
    9 mei 2017
    Congratulations for your blog. It is nice to seeing​ what you have done in comparison of our SHIKOKU tour during the same period.
    We met at the Mild BH.
    François and Sibylle THIRY
  2. Desiree Kok:
    10 mei 2017
    Wat fijn dat je zo kan genieten van alle natuur om je heen. Heel leuk om te lezen!