Zaterdag 8 april

8 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

n Paar vogels hoor ik vanmorgen, maar het is heel summier. Ik mis heel erg het gezang van de gevleugelde medebewoners van deze aardkloot. Maar de bergen, bomen, rivieren en de zee kan ik ook erg van genieten. Met het bergje op klimmen kom ik op paden die groen zien van het mos of bladeren. Het is dan echt wel goed uitkijken dat mijn voetbeschermers niet wegglijden. Vandaag bleef ik wel in beweging. Jasje aan, jasje uit. Rugzak op en rugzak af. Maar ja een zwerver wil wat, dus moet ik er maar wat voor over hebben ook. Alhoewel het met droog weer een stuk beter en prettiiger loopt. Ik steek rivier Hage over. Dit is een zijrivier van de Niyodo rivier. Daarna zou ik naar de 200 meter moeten klimmen. Dat hoeft niet, want ik ga door de tunnel van 830 meter. Wel een helskabaal . Ik kom uit bij de kust. Na zo'n anderhalve kilometer ga ik over de Usa Ohashi brug. Na twee kilometer kom ik bij de minshuku aan dacht ik, maar dit blijkt een hotel. Ik meld me, maar ik mag vanaf drie uur naar de kamer. Het is nu elf uur. Annuleer de kamer maar zeg ik. Na veel overleg mag ik toch naar de kamer. Gelukkig, want ik wil wel weer eens douchen. Ik kan mezelf ruiken, dus schrobben maar. Mijn kleren in de badkuip en ook maar even wassen. Zo alles weer fris.

1. Rita Zutt:
    8 april 2017
    Het is hier nu 15.00 uur. ik denk dat jij nu wel op 1 oor lig, je kleren hangen te drogen. Hier dus ook. badpak aan de lijn. Was weer leuk wat van je te horen. Ik ga dinsdag naar Annie Poland. Zal haar de groeten van je doen. voor jou : Veel plezier. groetjes Rita Zutt.
  2. Jan Coen en Yvonne:
    13 april 2017
    Lijkt wel wat op Klazien uit Zalk, die had ooit een liedje; jas aan, jas uit enz.enz......hahaha Jammer dat het aldoor zo enorm regent dat maakt het lopen ook een stuk zwaarder, maar evengoed van alles blijven genieten