Vrijdag 7 april

8 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Om half vijf gaat mijn Japanse kamergenoot zich gereed maken om te vertrekken
Daar word ik wakker van
Na drie kwartier is ie vertrokken . Het giet nog steeds
Wel hoop ik dat het straks droog wordt
Ik draai me nog n keer om, maar echt slapen doe ik niet meer. Als ik uit mn mandje kruip om half zeven stort regent het nog. De lucht begint wel wat te breken. De spullen inpakken en jawel het wordt drood. Het heeft aan een stuk door geregent vanaf gistermiddag twee uur. Rond negen uur ben ik bij tempel 34. Rustig aan loop ik richting de volgende tempel dacht ik
De verkeerde kant ga ik op. Daar komen Yuko Yamanaka en haar moeder aan
Yoko omhelst me met een knuffel. Tegelijk vraag ik aan Yoko of zij voor mij een minshuku wil bellen voor zaterdag
Dat doet ze met plezier. Zo dat is geregeld
Bij Shinkzwa steek ik via de Niyodogawa Odashibrug rivier over
Deze brug is 600 meter lang
Onderweg is er weinig spannends te beleven
Een enkele keer moet ik toch het regenpak aan
Eigenlijk is het veel te warm daarvoor
Mijn kleren blijven droog van de regen maar het transpireren gaat ook door. Dus toch nat. Het is ongeveer achtien graden en erg benouwd . Rond half twee kom ik aan bij tempel 35. Bij het stempelkantoor vraag ik weer naar tsuyado. Een man loopt mee. Dit is het, geen vuur of roken en houdt het netjes.

1. Mientje Leegwater- Post:
    8 april 2017
    we genieten van je verhalen, groeten van Ger en Mientje
  2. Rita Zutt:
    8 april 2017
    He Co, Vanmorgen gezwommen, en wat denk je? Met droge haren eruit. Dus we missen je enorm, zelfs Jan is van slag, weet niet meer hoe ie spetteren of waterhozen moet.
    Geniet verder van je wandeling, dat doe ik ook.....vanuit mijn luie stoel. Groetjes Rita.