zaterdag 25 maart

28 maart 2017

Om 5 uur gaat de wekker, want half zes is er ontbijt. Deze minshuku is vlakbij tempel 19 waar ik gistermiddag al een stempel heb gehaald .
Vandaag is het weer kLimmen naar 500 m twee keer achter elkaar. Na een paar uur lopen stop ik bij een supermarkt. Een beker koffie drinken en even kijken of ik op Internet kan komen, helaas. Er stopt een auto voor me, en de mensen stappen lachend uit. Ze gaan de winkel in voor wat boodschappen, komen terug en beginnen een praatje met me. Ik snap niet alles wat ze brabbelen. Uiteindelijk brengen ze me twee km verderop, daar waar het klimmen begint. Hier ontmoet ik het echtpaar uit Velp. Even een klein praatje maken en hup in de beentjes maar. Het is klimmen en klimmen. Na anderhalf uur ben ik boven. Zal ik de volgende ook doen vraag ik aan mezelf. Welja ik ben toch nog lekker op tijd. Naar beneden lopen is zeker net zo vermoeiend. Zal ik in een van die rusthutten gaan overnachten. Ik ben er drie gepasseerd maar het zag er niet lekker uit. De laatste zelfs wat vervallen. Doorlopen naar tempel 21 . Het is drie uur. Nog een uur naar de tempel zeggen een paar mannetjes op een bankje. Dat was voor mij anderhalf uur. Zo nu kan ik met de kabelbaan naar beneden, dacht ik. Mis, we stoppen voor vandaag. Dan maar twee en een half uur lopen naar een rusthut. Vergeet het maar, verkeerde route, ik denk van ruim vijf km door het bos. Inmiddels begint het te schemeren. Het is zeven uur als ik op een hoofdweg uitkom. Een bord boven de weg vertelt me dat het nog zes km is naar tempel 22. Dat is nog te doen, maar ik ben eigenlijk al moe. Intussen is het beginnen te regenen. Rond acht uur kom ik aan, alles dicht uiteraard. Bij de tempel staan wat partytenten met banken en een tafel. Ik laat mijn overvolle tas van me af glijden. Zet een de bank iets meer onder de tent, pak mijn slaapzak en ga op de bank liggen slapen. Altijd heb ik al gedacht dat ik een zwerver was, ha ha ha.

1. Rita Zutt:
    28 maart 2017
    Nou Co toch. Na je vorige wandeltocht was je van plan om als zwerver Winkel binnen te lopen, wat door de verrassing van Marian niet doorging. En nu heb je het ervaren. Op naar je volgende avontuur! Veel plezier.
  2. 大西 政己 Masami Ohnishi:
    がんばってくださいね (* ´ ▽ ` *)ノ