Zaterdag 22 april

30 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Ook vandaag mijd ik de Tosakatunnel van ruim 1100 meter. Ik klim naar 465 meter over een prachtig bospad. Het is wel een beetje glibberig door de natte bemoste keien en boomstronken. Zo loop ik drie kilometer over dit pad. Een keer ging ik onderuit, met mijn telefoon in de hand. Krak zegt het scherm en is diagonaal gebroken, maar hij doet het nog. Daarna loop ik over een breed pad waar bomen liggen gezaagd op een meter. Aan de andere kant van het pad liggen de takken ook op gelijke lengte gezaagd. Na drie kilometer loop ik weer op de hoofdweg. Een enkele keer wordt je door kleine leuke straatjes geleid. Bij Özu City loop ik langs een golfresort, waar ze een balletje wegslaan. In Özu Konau sta ik even stil om naar de vele traptreden te kijken van een kleine tempel. Even in mijn boekje kijken of die staat aangegeven. Direct komen mensen op me af om mij de weg te wijzen. Ik krijg niet de tijd om een foto te maken. We lopen door een paar smalle straatjes en komen uit bij een brug waar een teken van de route staat. Daar wijs ik naar, o, dit is de route zeggen de mensen. Deze brug gaat over de Hiji-Kawa rivier. n Paar kilometer verder na de brug stop ik bij een supermarkt. Eerst even wat warms eten, ik ben toch vroeg. Een bak rijst met kurry wordt in de magnetron gedaan. Buiten wilde ik het gaan opeten. Een man die aankomt rijden en uit zijn auto stapt zegt dat ik het wel binnen mag opeten. Dat is de osetai van Japan zegt ie. Binnen aan een kleine bar zit ik mijn bakje leeg te peuzelen met stokjes. De man komt erbij zitten en vraagt van alles aan me. Hij vraagt of ik met de auto mee wil, dan laat ik je Tomisu - Yama park zien. Een leuk en mooi park met mooie bomen en een uitkijkpost. Dit alles op een hoogte van 320 meter. Terug met de auto rijden we naar zijn huis. Er staan er twee. Een is een hele oude tempel en de andere woont hij. Daarna brengt hij me naar een tempel Toyogahashi. Hier is een tsuyado waar ik met een Duitser Simon overnacht.

1. Diana:
    30 april 2017
    Ik herken waar wij ook gelopen hebben :)