Zondag 2 3 april

30 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Na dat ik wat in het gastenboek heb geschreven en mijn handtekening er onder heb gezet verlaten we gezamenlijk de tsuyado. Even verder koffie drinken en wat voedsel inslaan voor onderweg. Als we in Niiya zijn zoekt Simon het treinstation en wil met de trein verder. Ik loop door en loop een paar kilometer langs een klein riviertje Yaochi -Gawa . Bij Ikazaki wijst de route me langs de rand van het bos. Ongeveer tweeëneenhalf kilometer. Dan kom ik bij Uchiko uit bij een honkbalveld. Hier begint net een jeugdwedstrijd. Even een stukje filmen. Honkbal is een hele leuke sport. Met een goeie werper waar alles van af hangt. Met drie wijd mag de slagman vrij naar het eerste honk lopen. Twee jongens geven de bal een flinke mep en lopen tot het derde honk. Er wordt geklapt en gebruld. Dan loop ik door een straatje waar ze hele zoete soort bolletjes maken. Dit film ik ook. Een hele kudde vrouwen staan die bolletjes inelkaar te flansen. Een zakje met twee van die dingen krijg ik mee. Osetai van de tempel die ernaast is. Aan het eind van Uchiko loop ik nog langs een fruit en groente verkoophal ( Uchiko Fresh Park ). Hier vandaan volg ik de rivier Oda. Deze rivier kronkelt behoorlijk. Zo is het een smal watertje, en zo is ie breed met soms een grindstrandje. Het water is glashelder en stroomt heel rustig. Met regelmaat een stroomversnelling en dan gaat het water flink te keer. Nog net voor Nagaokayama tunnel wil ik nog wat boodschappen doen, maar dan moet wel de winkel open zijn. Dan alleen maar koffie drinken uit de automaat. Ik volg de route die ook langs de rivier gaat tot Ose. In Ose overnacht ik in een minshuku, alleen moet je zelf voor eten zorgen. Er is een supermarkt maar die heeft weinig in het assortiment. Ik heb maar een paar caken gekocht, daar kom ik de nacht wel mee door .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rita Zutt:
    30 april 2017
    nou cake als diner en als ontbijt......dat klinkt niet verkeerd. mijn diner was gister een lestje hutspot en ontbijt brood van 2 dagen oud. veel plezier verder!
  2. Margriet Koopman:
    30 april 2017
    Het is weer eens wat anders dan brood of rijst. Maar smaakte ze wel?
    En nogmaals , wat zijn de mensen daar gast vrij.