Zaterdag 15 april

20 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Na het ontbijt reken ik af,het valt altijd weer tegen als je moet betalen. Maar daar heb ik lekker voor gegeten en geslapen. De voetbeschermers aan en hup in de beentjes. Volgens de eigenaar van de minshuku is het achtien kilometer. Ik kom op zestien, maar ik zal de achtien kilometer in mn hoofd zetten. Dan valt het altijd mee als ik er eerder ben
De vogels zingen en fluiten er ook weer lustig op los. De ruisende wind door de bomen en de golfslagen van de zee is heerlijk om naar te luisteren. Vandaag loop ik voornamelijk langs de kust. Eerst een stukje over de weg. Ik kom een bord tegen linksaf. Daar heb ik me door laten verleiden, en ik kom uit op het strand. Zo'n kleine kilometer loop ik over het strand en dan moet ik over een beekje heen. Als ik ga springen weet ik bijna zeker dat ik op mn jeweetwel val. Gelukkig ligt er ergens een noomstronk in de beek. Eerst probeer ik met de stok of die wel blijft liggen. Het ligt een beetje wankel ,toch maar proberen. Zo de overkant bereikt . Nu moet ik klimmen over een nogal warrig pad. Uiteindelijk ligt ereen mooi pad voor me wel heel smal. Er grist, vliegt en springt van alles voor en achter me langs. Alleen geen apen . De enige aap die hier vrolijk over dit pad gaat ben ik zelf ha ha ha . Dan kom ik aan bij tempel 38. Hier zijn ook Chris en Hanny, even een klein praatje maken. Het ritueel gedaan en deze keer een klein stukje van het sacra gedaan . Hier vandaan kan je kiezen uit zes routes. Ik neem heel onsportief de bus terug naar Shimonokae. Hier probeer ik op de gok een minshuku , maar helaas. Een klein stukje terug lopen naar een soort honkbalveld, daar kan ik mijn tent neerzetten. Vanavond om half elf begint het te weetlichten en direct een plensbui
Nou ja ik lig droog.