Vrijdag 14 april

20 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Het is lekker wakker worden door het vogel gezang. Mijn tent staat bij een rusthut aan rivier Shimanto. Het water in de rivier kabbelt rustig voort . Het is prachtig om dit te zien. De Shimanto Ohashi brug is zo'n 800 meter lang. n Mooi bouwwerk. Ook hier zijn de boeren hard aan het werk om rijst te planten. Met kleine trekkers op kleine stukjes land. Mensen zijn hier de elektrakabels aan het vervangen. Hele stukken weg zijn voor de halft begaanbaar. Verkeersregelaars, soms wel zes of acht staan met vlaggen het verkeer te regelen. Voor pelgrims houden ze met plezier de weg vrij zodat je kunt doorlopen. Met buigingen en het woord canbatte ( succes ) . Het is jammer dat ik het Wild Bird Park heb gemist bij Shimanto. Maar waarschijnlijk was het nog dicht om kwart over zeven
Rivier Shimanto komt hier uit in de Pacific Oceanië. Hier vandaan volg ik de weg en kom ik uit bij de Shin-izuta tunnel. Deze tunnel is 1610 meter. Ook had ik om de tunnel heen kunnen lopen, maar de route aaanduidingen zijn niet zo goed aangegeven. Dus de vingers in de oren en gaan. Uit de tunnel vandaan gekomen koop ik een bakkie koffie. Hier is ook Janet met de bus aangekomen
Ik volg een klein riviertje Shimonokae. En dan neem ik de v er keerde route. Na twee kilometer keer ik om en vraag aan iemand naar de juiste weg. Nog zes kilometer zegt deze persoon. Nu loop ik langs de kust
Zo zie ik hoe een kraai een buizerd weg jaagt. Het is een heel gevecht in de lucht. Een heel imposant schouwspel. Lavarotsen uitgesleten door de stroming van het zeewater. Als ik er lang genoeg naar kijk zie ik diverse tekeningen in de rotsen. Bij de minshuku aangekomen zijn Ferry en Diana daar ook. Zo even in bad, lekker.

1. Diana:
    20 april 2017
    Leuk verslag
    Intussen zijn we weer een heel stuk verder.
    Morgen naar tempel 43
    Waar ben jij?
  2. Chris de Vries:
    Cooptjuuuh.
    Hoe gaattie?
    Wij nu bij Lawson happje doen en dan verder naar 41.
    Jeanette sliep in kamer naast ons.
    Dagje 10ertoer was lagguh.
    Good goal.
    Chris en Hanny.
  3. Chris de Vries:
    Mooi te lezen
  4. Chris de Vries:
    21 april 2017
    Wij gaan zo op weg naar t43.
    Eind vd dag daar.
    Zou het lukken ons te zien?
    Chris en Hanny