Woensdag 3 mei

9 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

De Taiwanees Chen Shu Min vertrekt al om vijf uur, heel stilletjes. Dat vind ik te vroeg. Drie kilometer is het naar tempel 57 en tweeëneenhalf kilometer naar tempel 58. Van 57 naar 58 loop ik door het bos. Halverwege is een flink meer waar mensen in een bootje aan het vissen zijn. Naar tempel 59 is ruim zes kilometer. Ongeveer een kilometer voor Kokubunji steek ik de Tonda rivier over. Als ik daar wat foto's heb gemaakt komt ook Marie Elise aanzetten. Samen vertrekken wel. Na vijfhonderd meter sla ik linksaf om naar de kust te gaan. Marie Elise gaat door en wil een paar kilometer voor tempel 60 stoppen. Daar kom ik vrijdag aan zeg ik en we nemen afscheid. Ik geef haar een hand en wens haar een mooie wandeltocht. Na een paar kilometer loop ik langs een aantal autohandelaren en een fruitwinkel. Stevig doorlopend word ik geroepen. Ik draai me om en er komt een vrouw aan hollen. Een fles drinken krijg ik van haar. Bij de eerst volgende gelegenheid ga ik wat warms nuttigen. Als ik weer opstap neem ik de verkeerde weg. Het is uiteindelijk geen probleem want deze weg komt op het zelfde punt uit. Alleen moet ik straks de weg naar het strand zien te vinden. De sterke arm die op een kruispunt staat vraag ik de weg. Hij stapt de auto uit en loopt met me naar de overkant van de weg. De eerste straat links, dan kom je op het strand. Nu sta ik met mijn tent op het strand. De zee is vlak en dus heel rustig.