Donderdag 4 mei

9 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Het is een schitterende dag en al vroeg hoor ik de vogels zingen. Dit wordt vast een vrolijke dag. De zee is wat wilder omdat er meer wind staat,althans vanmorgen om zes uur. Later is de zee weer stil. Nog even wat filmen en dan naar het volgende onderkomen. Vanaf het strand mag ik een klein stukje klimmen. Daarna kom ik weer op de hoofdweg. Dat is maar een kilometer, en dan volg ik een lokale weg richting Iyo Miyoshi. Als ik door deze plaats loop stopt er een auto en een vrouw komt hollend achter me aan. Een tas met twee flessen drinken en een pakje belegde broodjes
Ongeveer een kilometer verder wil ik gaan koffie drinken. Er komt een man naar me toe en geeft me een pakje snoepjes
Ik bedankte de man en zei dat ik ga koffie drinken. Hij loopt met me mee naar de supermarkt en besteld twee koffie. We gaan aan een tafel zitten en deze man vraagt vanalles. Hij is fysiotherapeut en woont tegenover de supermarkt. Hij vertelt dat zijn vrouw ziek is. Met de vertaler op de telefoon kunnen we redelijk communiceren
Ik moet niet meer zo ver, hij vertelt hoe ik moet lopen naar het onderkomen ,en hij gaat naar huis. De rugzak weer op m n bult en ik volg zijn advies op. Als ik dan langs zijn huis loop staat ie buiten en krijg ik nog drie rijstballetjes voor onderweg zegt ie
Het lijkt vandaagwel weer weggeeft, het is ongelofelijk.

1. Sonja Tepper:
    9 mei 2017
    Hai Co,
    Erg leuk om je verhalen/belevenissen te lezen. Wat bijzonder aan deze tocht dat je als pelgrim zoveel toegestopt krijgt. Ze rennen zelfs achter je aan :) Nu trek jij dat altijd wel aan als ik je boeken zo lees maar dit spant toch wel de kroon, hahaha
    Mooi ook alle foto's. Bijzonder mooi ook die tempels lijkt mij, de rituelen en de spirituele sfeer ervan. Heb mooie ontmoetingen, en prachtige wandelingen!!!
    Groetjes Sonja (ook aan Marian)