Woensdag 22 maart

24 maart 2017

IMG-20170326-WA0009IMG-20170326-WA0008Ik ontwaak om 6 uur, neem een ontbijt en maak me op voor het verdere klimwerk. Het begint direct als ik de eerste stap vooruit zet. Stijl, soms grote stappen moet ik nemen. Het kost me enorm veel energie. Soms denk ik dat mijn wekker het begeeft, maar dat kan bijna niet want die is in 2005 nog gerestaureerd. Gelukkig is dat niet zo, maar om de 100 a 200 m moet ik echt even rusten. Dan leun ik op de stok en buig ik even heel diep,enga de strijd weer aan. De jonge Japanner stapt er lustig op los. Hij heeft een skateboard mee. Daar heeft hij weinig aan bij het klimmen, wel als ie naar beneden gaat, dan wel over de weg. Na een uur heb ik er 2 km opzitten en kom ik bij een toilet en rustplaats aan. Hier wilik mijn camelback vullen want mijn water is op. Helaas, wel kranen maar geen water. Na 1 uur hetzelfde resultaat. Ik kom op een klein weggetje uit en zie een man in de tuin werken. Mizu onegai shimas ( water a u b)vraag ik aan de man. Hij loopt met me mee naar een betonnen put, haalt een slang te voorschijn. Snel doe ik mijn rugzak af en open de camelback. En vullen maar. Ik bedankte de man en geef een paar klompen. Nu moet ik van 422 m naar 705 m ook dit is aardig stijl. Rustig aan dan maar. MotoKy haalt me al fotograferend in. Na n paar minuten is hij verdwenen. Gelukkig tempel 12, ik ben er eerder dan ik dacht. Wierook stokjes aan steken, 2 kaarsen en dan een stempel halen. Hier mocht ik mijn handen warmen, want het is zo koud. Zo nog 7 km dan ben ik bij een rusthut, alleen zonder erg loop ik er voorbij. Voor ik er erg in heb, heb ik er bijna 22 km opzitten. Nu bivakkeer ik op een camping.