Donderdag 23 maart

26 maart 2017

IMG-20170326-WA0011IMG-20170326-WA0010

Deze nacht lag ik lekker warm in mijn mandje. Rond half acht vertrek ik uit het opstal waar ik in mocht vertoeven. Dit is op een camping aan rivier Aguilera. Deze rivier stroomt nauwelijks water door. Als ik hier mijn tent zou neerzetten, zou ik in het grove grind staan. Na anderhalf uur lopen kom ik langs een houten hut. Er loopt een vrouw bij die mij, hier is koffie zegt ze. Dit is een rusthut voor pelgrims, en kunnen gratis koffie drinken en fruit pakken . Wel wordt verwacht dat het netjes blijft. Ik krijg een lichtgevende armband en nog meer. Ik geef haar een paar klompen. Even later probeer ik bij een supermarkt mijn belevenissen op de blog te zetten. Een dag is mislukt. Nou, die de volgende keer dan. Nog staat er is het koud. De bomen beginnen net een beetje uit te lopen. Vogels hoor ik maar mondjesmaat. De rijstvelden zijn de boeren aan het zaaiklaar maken. Op een plein wordt kiemgrroenten verhandeld. Als ik mijn camera pak en ga filmen moeten de mensen erg giegelen, maar vinden het wel interessant. Ik loop door naar tempel 13 en doe het ritueel. De Sanskriet mee bidden heb ik eigenlijk de moet nog niet voor. Misschien komt dat nog. Bij tempel 14 moet ik een flinke trap op als ik boven ben moet ik eerst even uithijgen. Van een Japanner krijg ik een klein stukje chocolade. Bij tempel 15 staat diezelfde man weer
Of ik een foto wilde maken van hemail, natuurlijk zeg ik. Hij maakt een foto van mij, zo help je elkaar. Ik vervolg de weg naar tempel 16, en ben ik in Tokushima City. Het verkeer is aardig druk. Hier overnacht ik in een hut van de tempel, andere adressen waren vol.