Maandag 20 maart

23 maart 2017

IMG-20170326-WA0005IMG-20170326-WA0004Vanmorgen werd ik met steenkoude voeten wakker, het was vannacht ook maar 3 graden en een stevige wind. Met z'n vijven vertrekken wel uit Holland House zoals wij dat hadden omgedoopt. Na 5 km eerst wat boodschappen inslaan want we komen verder niets meer tegen. Langzaam wordt het wat warmer, komt me goed uit kan ik wat opwarmen. Na zo'n km of 3 krijgen wij osetai, ik vind dit toch heel bijzonder
Vlak voor tempel 11 stop ik en haal een blikje warme koffie uit de automaat. Hier krijg ik een klein flesje wijn. Naar tempel 11 lopen moet ik wel een klein klimmetje trotseren, wat me redelijk goed afgaat. Ik loop 3 a 4 km terug om bij een onsen ( warmwaterbord, ) te over nachten en gelijk een bad nemen. Heerlijk is dat. De andere medestanders lopen door naar tempel 12. Dat is mij te gek. Dan moet ik naar de 8oo m klimmen. Men geeft al aan dat het 4 tot 6 uur lopen ( klimmen ) is. Rond 18.00 uur krijg ik gezelschap van MotoKy ,MotoKy is een man van 28 jaar, en komt uit Takayama. N

1. Yvonne Schoutsen:
    23 maart 2017
    Heel verstandig om tempel 12 nog even uit te stellen. Die henro-korogashi (letterlijk de berg waarop de pelgrim neervalt) is echt heel erg zwaar.