Woensdag 19 april

20 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Zo, eerst wat boodschappen doen en dan aan de hobbel. De voetjes heb ik gisteravond al verzorgd ,dus die kunnen zo in de voetbeschermers. Twintig kilometer is de planning, maar je weet nooit hoe het loopt. Als ik bij Uchiumi door de tunnel ga ,ga ik daarna even rusten. En daar komt ook Janet, die is net uit de bus gestapt. Van haar krijg ik een soort van compleet pleister
Alleen voor jou haal ik dat onder uit mijn tas,omdat ik van je hou. Ze stapt op en zegt ik zie je wel weer. Een uur later staat ze bij de bushalte. Eenentwintig mei ga ik terug naar Arizona . Ik krijg een knuffel en een zoen op mijn wang. Dus ik zie je niet meer, ik denk het niet, misschien in Holland zegt ze. Of je komt naar Arizona . Ik vervolg mijn weg en loop door de voetganherstunnel Obanohana en n paar kilometer verder de Arushisaka tunnel
In deze tunnels zijn mooie mozaïeken aangebracht. Het is wel lekker rustig lopen, geen lawaai van het verkeer
Nog een paar kilometer dan ben ik bij een rusthut waar ik kan overnachten. Eerst loop ik nog langs rivier Yoshihara. Bij de rusthut aangekomen kijk ik even en loop maar snel door. Na zeven kilometer is een dichte rusthut
Deur open gedaan en mijn rugzak neergezet
Ploft. Zo dat is dertig kilometer vandaag. Deze hut staat boven de Matsuo tunnel van 1710 meter

1. Mientje Leegwater- Post:
    20 april 2017
    Bij ons kwam een fietser langs, voor een stop, uit Londen op weg naar Praag.
    Ik heb hem over jouw voettochten verteld, hij vond het heel geweldig en wij ook. Groeten van Ger en Mientje
  2. Diana:
    Zo, alles gelezen!
    Wij gaan morgen naar 43.
    Daarna een soort rustdag
  3. Yvonne Schoutsen:
    20 april 2017
    Hoi Co, ik geniet van je verhalen, vooral beschrijvingen van de natuur. Die buizerd die achterna gezeten wordt door een kraai; film je ook nog?
    Ik hoop dat de ontberingen niet te erg zijn. Wind, natte schoenen en vooral die regen... Gelukkig heb je hulp van anderen in de vorm van een lift, een pleister en een warm welkom.
  4. Woudstra:
    20 april 2017
    Jouw voetreis doet mij denken aan onze fietsrit van oost naar west Amerika. Wij gebruikten allebei een randonneur, een verzwaarde racefiets waarmee je bagage kunt vervoeren en sliepen in een tentje als het even kon bij de vele indianenstammen. Die vonden dat geweldig.