Donderdag 6 april

8 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Mijn tent heb ik gistermiddag langs de kant van de weg gezet
Ik ben een keer wakker geworden van het tikken van de regen op mijn tent. Vanmorgen was het droog dat ik ontwaakte. Inpakken en weg wezen. Ik loop nog geen kilometer of er stopt een brommer en geeft mij een stopteken
Hij stapt van zijn brommer en geeft mij een blikje drinken, osetai zegt de man en gaat weer verder. Ik ook. Na een half uur moet ik mijn regenpak aan. Een dikke buit, en net dat ik het pak aan heb is het weer droog. De lucht ziet regelmatig donker. In de verte ziet het wit van het water
Zo schijnt de zon en zo heb ik een bak water op m n jeweetwel. Het loopt niet zo prettig zo
Als ik om half tien aankom bij tempel 32 is het nog erg rustig
Om daar te komen moet ik 76 meter klimmen. Dat viel me niet tegen vandaag. Hier vandaan kijk ik zo over de zee en de haven. Mooie bomen die in bloei staan, dat is genieten
Ik vervolg mijn weg naar tempel 33
Twee routes worden aangegeven. De route met de Ferry Boot lijkt me wel leuk
Drie kwartier moet ik wachten voor ik naar de overkant mag. Het is dan nog maar anderhalve kilometer naar tempel 33. Rustig loop ik die richting op . En af en toe schuil ik als het heftig regent. Om twee uur ben ik op plaats van bestemming. Ik haal mijn stempel en kalligrafie schilderijtje. Tegelijk vraag ik om Tsuyado. De mevrouw wijst me de weg. Direct daarna begint het hevig te regenen. Het ziet wit van het water
Hier verblijf ik met een Japanner
Het is zes uur en het giet nog steeds, die waterzak is boven nog niet leeg
Morgen hopelijk wel.

1. Chris de Vries: