Donderdag 13 april

14 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Het ontbijt van vanmorgen bestaat uit thee, rijst, soep, makreel en wat groente. Het smaakt me voortreffelijk. Alleen met die stokjes eten is vreselijk. De ene keer gaat het goed en een andere keer is het een ramp. Langzamerhand gaat het wel beter. Het uitzicht vanuit mijn kamer kon eigenlijk niet mooier. Zee, rotsen en hier en daar een vissersboot. De zee is rustig, de golven klotsen wat tegen de rotsen. Kilometers loop ik langs de kust. Soms alleen lavarotsen en een enkele keer een zandstrand. Toch is het elke keer weer anders. Heel boeiend. Een kilometer voorbij Nade Port ga ik door de Imomisakitunnel van 320 meter en twee kilometer verder de Ida tunnel ,80 meter
Bij Tosa Irino in het Nest West Garden Tosa doe ik mijn rugzak af. Hier neem ik plaats op een bank en eet mijn broodjes. Hier krijg ik osetai . Dit is een plek waar heel veel surfers komen het is er druk van. Na een half uur pak ik de boel weer in en loop nog drie kilometer langs de kust. Ik moet rechts afslaan. Dat heb ik maar gegokt. Bij een kruising toch maar even vragen. Ja hoor je gaat goed. Mooi dan moet ik nog zes kilometer. Janet loopt hier ook, vandaag ging ze niet met de trein. De laatste paar kilometer hebben we samen gelopen. Op een kruispunt ga ik links en Janet rechts. Driehonderd meter verder kan ik mijn tent neerzetten. Ik wilde net de trap nemen, word ik geroepen. O Henro San osetai. Een auto kwam mij achtena en ik krijg een ov er heerlijke ijsje. Op z, n West Fries zou je zeggen, ik kroig n Oisie. Op z, n Japans oishii betekent lekker. Dus, n oishii ois ie.

1. Woudstra:
    14 april 2017
    Ja het eten met stokjes is een hele kunst, heel veel oefenen en alleen maat klefrijst eten
  2. Margriet Koopman:
    Wat een belevenissen .
    Maar na regen komt gelukkig zonneschijn en kan je alles weer drogen.
    Morgen weer zwemmen. Gr
  3. Joke & Maarten:
    Hey Co!,
    Wat een tocht waar je aan begonnen bent! Het valt ons op dat het weer behoorlijk wisselvallig is......je laat je er in ieder geval niet door uit het veld slaan. Respect! Veel plezier en goede paasdagen (vieren ze dat in Japan?)

Groeten,
    Maarten en Joke
  4. Yvonne Schoutsen:
    14 april 2017
    Ha geweldig Co, een oishii oisie.
    En je gaat gestaag,
    groetjes van Yvonne
  5. Tiny en Jan:
    Ha die Co
    Je schrijft weer mooie verhalen, met mooie foto s.
    Wij wensen je fijne paasdagen .
    Gr. Tiny en Jan
  6. Diana:
    15 april 2017
    Hartstikke leuk om je weer tegen te komen
  7. Rita Zutt:
    15 april 2017
    he Co, vanmorgen in het zwembad je meissie toegezongen, we dachten dat jij dat anders zeker gedaan zou hebben, dus onze eerste oefening was: Lang zal ze leven. Het was overigens heerlijk rustig, geen gesodemieter van Co en geen gespetter van Jan, het leek wel een bejaardensoos in het water. Neem jij deer maar een lekker oissie op je moissie. En veel wandelplezier verder.
  8. Clazien Rietveld:
    15 april 2017
    Kennis genomen van je reis naar Shikoku, via jouw schoonouders.
    Heel leuk om te lezen wat je beleeft en dat er zoveel vriendelijke mensen zijn. Ook verbaast het mij dat je daar mensen ontmoet, die je kent. Ik ga je reisverslagen zeker volgen. Fijne paasdagen!
  9. Herbert Glücks:
    Hoe Co,

ik volg je reisverslagen, bedankt. Veel plezier en vrolijke, fijne paasdagen!
    Groeten uit Schoorl
    Herbert