Maandag 8 mei

9 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

In deze zenkyado Hagyu- an was het goed vertoeven. Er staat een grote thermoskan met thee en een grote fles water op tafel. Ik heb heerlijk geslapen. Het is eigenlijk een garage met een onverharde vloer. Om zes uur heb ik de roldeur open gedaan. Het is nu al warm. Vandaag een lange tocht, wel vijftien kilometer, ha ha ha. Glooiend is het pad dat ik loop. Honderdzestig meter is het hoogste punt. Dat gaat geleidelijk aan omhoog. Onderweg steek ik de Ashitani rivier over. Deze staat zo goed als droog, een heel klein stroompje is te zien. Even koffie halen en de pijpen van de broek ritsen. Hier osetai van een vrouw kip en een broodje. Van een man krijg ik osetai in de vorm van geld in mn handen gedrukt. Na zo'n zes kilometer steek ik de Seki rivier over,ook hier weinig water. Nog drie kilometer te gaan en dan ben ik er. Rond een uur ben ik in Matsukaze. Dat ik binnen stapte moest ik eerst even zitten. Te veel zon gehad vandaag denk ik. Een heerlijke douche en een heet bad en afspoelen met koud water, dat is wel zo lekker. De vrouw van het hotel /minshuku heeft voor mij nog wat reserveringen gedaan. Om zes uur een overheerlijk diner. Alleen Internet is een crime.

1. Mientje Leegwater- Post:
    9 mei 2017
    we zijn weer bij, je komt rijk thuis met al het geld dat je krijgt. Groeten van Ger en Mientje
  2. Tiny en Jan:
    9 mei 2017
    Die Co kan met een dubbeltje de wereld rond.
    Lekker doorgaan Co .
    Groetjes