Donderdag 30 maart

4 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Wanneer ik om acht uur uit bed stap is het al prachtig weer, het zonnetje schijnt. Ik doe rustig aan want ik heb vandaag tijd zat, omdat ik maar een korte afstand loop. Tien kilometer heb ik straks te gaan. Mijn ontbijt eet ik binnen op, maar mijn kopje thee neem ik mee naar buiten en geniet ik van het zonnetje al kijkend naar de zee. Even over tien lever ik de sleutel in van de cabine waarin ik heb geslapen. Ik neem afscheid van deze vriendelijke mensen. Nog even wat boodschappen doen voor onderweg. Na twee kilometer haal ik een blikje koffie uit de automaat voordat ik de tunnel in ga. Deze tunnel is 8oo meter lang . Als ik de tunnel in ga doe ik mijn vingers in mijn oren. Het is een oorverdovend lawaai. Als ik dat niet doe moeten mijn oren gereset worden bij thuiskomst ha ha ha. Aan de andere kant van de tunnel ben ik in prefectuur Kochi en heb ik Tokushima verlaten. Een paar honderd meter na de tunnel zit een pelgrim en een man die ik al eerder had ontmoet. Herken je me nog vraagt de man. De radertjes in mijn hersenpan zijn druk aan het zoeken, ja zeg ik. Norfolk Imataki heet de man. Wat wil je drinken, koffie graag zeg ik. Hij doet geld in de automaat en ploep daar komt de koffie. Hij vertelde dat als ik bij tempel 24 ben ik goed om mijn benen maar vooral mijn knieën moet denken. Het gaat nogal stijl naar beneden. Voordat hij wegrijdt krijg ik nog een sinaasappel. Een uurtje later ga ik een broodje eten. Rond een uur kom ik aan bij de tsuyado ( een gratis overnachting ). Ik ben veel te vroeg, wel mag ik mijn rugzak neerzetten, maar ik mag nog niet in het verblijf. Om vier uur zegt de man, ga maar wat rondkijken. Maar zo groot is Jizodo niet. Het strand is hier tegenover. Daar heb ik wat gefilmd. Er liggen grote blokken beton tegen de branding aan
Golfbrekers tegen de tsunami. Ik maak mijn rondje af, en hoor de vogels kwetteren en achter elkaar aan jagen. De specht is hier ook duidelijk aanwezig. Om even over drie ben ik terug. Om half vier komt de man aan en zegt dat ik koffie met koek mag pakken.

1. Rita Zutt:
    4 april 2017
    He Co. Ik heb weer wat nieuws gezien. Potjes sex wax. Vraag me af waar en hoe dat gebruikt wordt. Niet voor schrale babybilletjes of voor rimpels. Leg je dat als je weer bij de zwemgroep Hartvrienden komt aan ons uit? Groetjes Rita Zutt.