Woensdag 5 april

8 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Vandaag wil ik het rustig aan doen, dus vertrek ik pas om negen uur uit het hotel. Koeteldekoet, de dag is nog lang. Ongeveer vijftien kilometer wil ik lopen vandaag, dat vind ik wel genoeg. Als ik bij tempel 30 vertrek loop ik langs een klein riviertje. Hierin zie ik nogal flinke vissen zwemmen. Het water is erg troebel en heel veel algen. Toch kijken of ik er een foto van kan maken. Dat lukt ook nog. Door de rijstvelden lopen gaat over smalle weggetjes. Dat is best wel leuk. Het watersysteem zit heel vernuftig in elkaar. Overal lopen gootjes waar water doorheen stroomt. Als een akker onder water moet, gaat er een sleuf open of een pvc bocht omlaag. Aan de ene kant is een hoge goot en aan de andere kant een lagere goot. Overal zijn de rijstboeren druk bezig met vrezen en planten. Ik loop door naar tempel 31. Hier ben ik om half vijf. Als ik aan iemand vraag waar ik mijn tent kan neerzetten, zegt ie dat wordt moeilijk. Een taxichauffeur weet raad. Hij brengt me naar beneden naar een rusthut. Hier kan je wel slapen hoor. Ik kijk het zo een kwartier aan, en gooi dan de rugzak op mijn bult en loop door. Rond half zeven zie ik een open plek langs de weg. Snel de tent neerzetten want om zeven uur is het donker. Nog even wat eten en dan de slaapzak maar in. In mijn slaap word ik wakker gemaakt door een paar krolse katten. Grommel de grommel,nou ja het is niet anders.