Dinsdag 4 april

8 april 2017 - Shikokuchuo, Japan

Vanmorgen om zeven uur staat Janet bij mijn tent. Ze had heel slecht geslapen, ze komt even een praatje maken. Ze maakt een foto van mij en vertrekt. Even later komt ze terug met een beker thee, maar ze was haar stok vergeten. Langzaam aan pak ik mijn spullen in en ga op pad. Onderweg zie ik in een schuur, een gemberkwekerij /wasserij. Ik gluur naar binnen en vraag of ik mag filmen. De mensen gaan er nu voor zitten met een lach van oor tot oor. Kratten met gemberwortels worden op een rollebank gedeponeerd en gaan dan door een spoelmachine. Schoon aan de andere kant komen ze eruit. Dan worden ze op een grote tafel gekieperd , waar een achttal vrouwen om ze te breken in kleinere stukken. Dit wordt verpakt en naar de supermarkt verzonden. Ik krijg een stukje verpakte gember mee. Als ik bij Tateta loop staat daar een rijstplantmachine. Ik maak daar een foto van. Op dit moment stapt de boer op zijn trekker en gaat rijstplantend heen. Een fascinerend schouwspel. Bijna ben ik bij mijn eindpunt en zoek een plek voor mijn tent. Helaas. Een mevrouw Mitsuko wil mij wel naar een hotel brengen. Ik bedankte haar met een paar klompen. Ze was hiermee heel verguld.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade