Vliegreis naar Shikoku 15 maart 2017

17 maart 2017

Vandaag vertrek ik naar het eiland Shikoku. Om half drie vanmorgen gaat de wekker en om half vier stap ik bij Marian in de auto die mij naar Schiphol brengt. We nemen afscheid van elkaar, Marian keert huiswaarts en ik ga richting de gate. Om half acht vertrek ik naar Heathrow (Londen ) waar ik mag overstappen. Van Heathrow vliegen we naar Haneda ( Tokyo ) duurt 11 uur. In Tokyo moet ik eerst een tijdelijke visum halen. Dit gaat niet zo voorspoedig, ik word van de een naar de andere gestuurd en uiteindelijk weer bij de eerste ben. Zo dat is geregeld, alleen nu is mijn vliegtuig vertrokken, ik was een a twee minuten te laat. Nerveus vraag ik hoe het nu verder moet, geen probleem zegt een grondstewardess u gaat gewoon met het volgende vliegtuig. Maar wat gaat me dat kosten vraag ik, niets, en zij regelt een instapkaart. Pffff valt dat even mee. Anderhalf uur later kom ik aan op Shikoku airport. Met de bus naar het treinstation en met de trein naar station Itano. Hier word ik opgehaald met de auto naar mijn overnachtingadres. Inmiddels is het donderdag 16 maart kwart over drie als ik hier aankom. Vermoeid en een ervaring rijker met een tijdsverschil van acht uur. Op Heathrow ontmoet ik een dame die naar een conferentie gaat wat over dementie gaat, ik heb wat zitten babbelen over van alles en nog wat. In het vliegtuig zit ik naast Akihiko SATO professor Faculty of International Studies. Ook hier heb ik leuk mee zitten praten, en uit het vliegtuig wenste hij mij een hele mooie wandeltocht. Hij beloofde mij te volgen via mijn weblog.