Zaterdag 20 mei

22 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Gistermiddag won ik nog een fles cola omdat ik voor meer dan duizend yen had gekocht. De laatste paar kilometer loop ik nog door Marugame City en aansluitend kom ik in Utazu Town. In deze stad staat tempel 78 op een klein bultje. Bij deze tempel is ook weer een prachtige tuin met hele mooie bomen. Aan de oprit staan om de paar meter een granieten lantaarn. Ik loop hier door een straatje die overdekt is. Hier zijn diverse winkels maar de meeste zijn kleding winkels (klerenwinkels ). Als ik uit deze straat kom is er een kunstenaar bezig een beeld te vormen uit hardschuim . Met zaag, mes en rasp wordt dit materiaal bewerkt. En langzaam wordt er een beeld geboren. Met een föhn blaast hij het schraapsel weg. Regelmatig staan er mensen bij te kijken, maar daar stoord de man zich niet aan. Ik arriveer bij tempel 79. Hier is het een beetje een kale bedoening. Bij het stempelkantoor staan n stuk of tien mensen voor me in een rij te wachten op de stempel. Ik loop nog zo'n anderhalve kilometer door tot aan een speeltuintje. Mijn tent zet ik op een veld ernaast. Als ik ben geïnstalleerd probeer ik een tukkie te doen. Want in de zon lopen kost ook veel energie. Het is hier zo'n vijfentwintig graden of nog meer. Ik kan het aan mn schoenen niet zien. Als die beginnen te smelten dan is het te warm om te lopen. Om half vijf word ik gewekt door een vrouw. Omdat ik mijn tent aan beide kanten open heb gedaan begint deze vrouw tegen me te kwekken. Ze vertelt dat achter het hek een toilethokje staat, en dat ik me daar ook wel wat kan opfrissen. Even later komt er nog een vrouw aan, en wil ook alles weten. Nou zitten hier drie wat oudere mensen op een boomstam te keuvelen.