Dinsdag 23 mei

24 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Heerlijk geslapen in deze rusthut. Na mijn ontbijt ben ik gaan stofzuigen en een matje uitkloppen. Het is tegen half tien wanneer ik de rugzak op mijn bult gooi. Go to the left, staat er op een bord. Het is een heel smal pad. Dit pad is ook zo'n mooi boomstronstuikelpad. Dus is het weer uitkijken geblazen. Nu ga ik dalen. Het klimmen van gisteren voel ik nog in mijn benen. Gestaag volg ik dit mooie bospad. Vogels fluiten en vlinders dwarrelen hier rond. Na bijna vier kilometer kom ik uit op een rustige weg. Eerst maar even rusten ik heb toch alle tijd. Vandaag zes kilometer tot de volgende rusthut. Deze is heel klein, mijn tent kan er niet staan en het is bovendien nabij een snelweg. Dan maar doorlopen en kom ik uit bij tempel 83 wat niet in de planning lag. Zo'n anderhalve kilometer loop ik nog door. Ik sta met mijn tent naast een supermarkt en heb ik er ondertussen dertien kilometer opzitten. Om zeven uur belt Marian. Ik vraag aan haar of devliegticket een week vervroegd kan worden. Want ik moet nog maar negentig kilometer en ik heb nog zestien dagen te gaan. Na een uur belt Marian weer terug en zegt dat het geregeld is. Drie juni kom ik dus naar huis. Vannacht om half twee gaat de telefoon, ik neem op maar krijg geen antwoord. Kwart over twee gaat weer de telefoon, mn zuster. Ik dacht dat er iets aan de hand was. Op, z egt ze ik bel Marian wel. Wat een nacht, eerst op jacht naar een vervelende mug in mn tent, dan begint het te regenen, dus eerst de regen hoes over de rugzak doen. En dan slaap je goed en wel gaat de telefoon, lekkerrr hoor.

1. Chris de Vries:
    24 mei 2017
    Nog even en je haalt ons in. Zitten nu voor de poort van t87.
    Hanny en ik willen niet klaar zijn. Rekken dus voor ons. Morgen dan maar toch naar 88.
    Blijven daar in iedergeval 1 nacht.
    Dan langzaam aan lopen naar t1 en de circel is voor ons dan pas rond.
    Gaan daarna naar Mt. Kõya om het Kūkai te melden en dan is het voor ons af.
    Groet
  2. Diana:
    Ik heb heimwee......
  3. Margriet Koopman:
    24 mei 2017
    Wat goed en fijn dat het zo goed gaat allemaal. En heerlijk voor jullie beide, dat je een week eerder thuis komt.
    Nog even door bijten. Maar dat lukt vast wel met al deze vriendelijke mensen en mooie omgeving.
    Gr Margriet
  4. Jack en conny:
    24 mei 2017
    Wat lekker dat je eerder thuis komt, ik verwacht dat het met de laatste kilometers ook goed gaat, wij gaan maandag op vacantie, in ieder geval veel succes de laatste week en we spreken elkaar wel weer. veel liefs Jack-Conny.