Zaterdag 3 juni

6 juni 2017 - Shikokuchuo, Japan

Gisteren heb ik nog een paar kilometer gewandeld, eerst naar de supermarkt en daarna nog wat in Azumi rond gehobbeld. Op weg naar de supermarkt zie ik dat men aan het rijst planten is. Een klein weggetje loop ik in en begin te filmen. Na twee rondjes stopt de man op de trekker om rijst plantjes aan te vullen op zijn plateau. Even maken we een praatje en dan gaat de man weer verder met planten. Verder heb ik alles ingepakt in de rugzak. Zo ik ben klaar voor vertrek. Om vijf uur gaat de wekker. Dus uit de veren, ontbijtje, wassen en dan naar de bus. Tien over zes vertrek ik met de bus naar Tokushima Airport. Inchecken bij Japan Airlines. Hier krijg ik drie baordingpasses omdat ik twee keer moet overstappen. Een keer in Tokyo en een keer in Parijs. Van Tokushima naar Tokyo is een uur en vijftien minuten vliegen. In Tokyo heb ik twee uur tijd om over te stappen. Met de bus word ik naar de andere kant van de airport gebracht. Van Tokyo naar Parijs is twaalf uur en vijfendertig minuten vliegen. De zitplaatsen valt me ontzettend mee. Mijn benen kunnen languit. Ik heb wel zo'n vijf a zes uur geslapen op deze vlucht. Verder heb ik mijn puzzel boekje vol gekladderd. Van Parijs naar Schiphol is een uur en vijftien minuten vliegen . Om kwart over zeven landen we op Schiphol. Ik bel Marian dat ik bij de bagageband ben. Misschien zie je je schoonzoon Jurgen ook wel die is ook net geland. Ik loop om de bagage band om een karretje te pakken en daar staat Jurgen. Een onverwacht weerzien. Al snel komt onze bagage en lopen we naar de ontvangst hal waar Marian en dochter Ellen met de kinderen op ons staan te wachten. Rond negen uur zijn we thuis. Eerst koffie en een biertje toe.

1. Margriet Koopman:
    6 juni 2017
    Wat fijn dat je weer heelhuids thuis bent. En een goede reis hebt gehad. Nu weer genieten van je eigen Marian en gezin. En terug kijken op deze mooie reis.
    Vr gr en gr Margriet
  2. Woudstra:
    6 juni 2017
    Ik heb van je tekst en foto's en de rest genoten en blij dat je weer veilig thuis bent. Je wordt meteen gekonfronteerd met 'echt' Nederlands weer. Bij Texel komt 40 knopen wind te staan, zeg maar 8Bft en wellicht nog iets harder.
  3. Mientje Leegwater- Post:
    welkom thuis
  4. Wijnanda Klaver:
    8 juni 2017
    Ik hoorde van Wijnand dat je weer thuis bent. Ik zou graag met je willen praten over je ervaringen. Wat een toeval toch dat wij in september gaan. Wie weet tot gauw,
    Groeten, Wijnanda
  5. Janet K Miller:
    28 augustus 2017
    Hoi Co! I just found your blog. So many wonderful memories I have reading this. Meeting you was one of the delights of my time on Shiloku; you are my hero, AND you make me laugh always.
    I made it to Temple 88 on May 12 and burned that itchy scratchy hat!
    Cheers my dear!
    Janet