Woensdag 24 mei

24 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Na een ietwat onrustige nacht werd ik om zeven uur wakker. Maar het is droog ,alhoewel je de regen bijna kan pakken. Eerst maar de blog bijwerken. Vandaag nog een afstand van zeven kilometer. Eerst volg ik nog n stuk van de hoofdweg en dan volg ik de Gobo rivier. In deze rivier staat meer gras dan water maar dat zal wel veranderen als de regenmaand begint. Na drie kilometer loop ik door een straatje en stopt er een vrouw met de fiets, tweehonderd yen osetai zegt ze. Het wordt steeds bewolkter maar ook benauwder . Tweeëntwintig graden geeft de buienradar aan op de telefoon . Als ik denk dat ik bijna bij het hotel ben sla ik te vroeg af. Ik moet nog een kilometer. Het hotel stap ik binnen en bij de receptie zeg ik wie ik ben. Een dag te vroeg zegt ze dat weet ik zeg ik maar ik ga ook weer een dag eerder weg. Ze kijkt een beetje moeilijk, en uiteindelijk mag ik blijven. Om drie uur mag ik de kamer in, en het is nu een uur. Twee uur wachten, intussen is het beginnen te regenen. De paraplu mee en zo hobbel ik wat door Takamatsu City
Effe een bakkie koffie halen bij de supermarkt, daarna stap ik op en slenter ik wat verder. Een vrouw komt uit de supermarkt met een doosje chocolaatjes en wat koekjes. Tien stappen verder krijg ik wat snoepjes in mn handen gedrukt. Het is vandaag weer weggeefdag zeker, dacht ik
De hele middag heeft het geregend ,niet hard maar wel veel.

1. Rita Zutt:
    24 mei 2017
    Ze zeggen altijd de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar jij ga nog steeds als een speer. Fijn voor je joh. en een weekje eerder thuis. De laatste kilometers veel wandelplezier. groetjes
  2. Bart hoekman:
    24 mei 2017
    Volgens mij doe je je als een arme "bedelaar" voor Je krijgt bijna overal lekkers Nu nog even een paar leuke wandelingetjes en je komt al weer naar huis Veel plezier nog de laatste dagen Wij hebben genoten van je verhalen en mooie foto's grt Joke en Bart
  3. Mientje Leegwater- Post:
    25 mei 2017