Woensdag 17 mei

20 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

De man van de receptie heeft voor mij voor zondag een minshuku geregeld.Dus de komende vier dagen zal ik in mijn tent of bushokje moeten slapen. Al bijna een echte zwerver. De man die mij gisteren heeft rondgereden zit weer in het café gedeelte van het hotel. Ik heb hem een paar klompen gegeven. Hij wilde me vandaag wel langs een aantal tempels brengen, maar ik zei dat ik dat lopend wil doen. Eerst ben ik bijna twee kilometer terug gelopen naar een supermarkt 7eleven om de blog bij te werken. Bij de supermarkt word ik weer aangesproken door mensen van Jehova Getuigen. Ze zijn druk bezig hier om zieltjes te winnen, maar ze mogen mij wel met rust laten . Ik heb daar geen behoefte aan. Daarna loop ik weer terug naar de route. Ongeveer drie kilometer volg ik de Saita rivier tot het Inari sportpark dat tegenover tempel 70 ligt. Op dit stuk loop ik langs een aantal bloemenkwekers en uiteraard rijstvelden. Hier zijn ze nog volop aan het rijst planten. Vanaf tempel 70 volg ik een paar kilometer de hoofdweg, hier is weinig te beleven of te zien. Als ik bij een meertje kom mag ik een zijweg in, dat loopt in iedergeval een stuk rustiger op mijn nieuwe schoenen. Rustig loop ik door Mitoyo City. Onderweg wat warms nuttigen. Een grote nogal vrij forse man spreekt mij aan in de supermarkt. Hij komt uit Amerika en geeft hier Engelse les. Ik ben vroeg en ben opzoek naar waar ik mijn tent kan neerzetten. Op de kaart lijkt het zo eenvoudig, maar in werkelijkheid is dat wel anders. Maar de tent staat. Alhoewel dat niet vanzelf ging. Alweer breekt er een fibirstokje. Met mijn zakmes heb ik een stukje van een aluminium buisje gesneden en ook in de lengte doorgesneden. Dit heb ik om het fibirstokje gedaan en met tape vastgeplakt. Al met al een tijdrovend klusje. Maar het is gefikst en de tent staat. Rond half vijf word ik hier in de rook gezet ,vijftig meter verder zijn ze wat gras en andere troep aan het stoken.