Naam:
Foto’s:
498
Video’s:

Over mij

Sinds 2001 een gepassioneerd wandelaar.De vierdaagse van Nijmegen meerdere keren gewandeld. In 2010 Ben ik naar Santiago de Compostela gelopen bijna 3300 km, in 2011 naar Rome 2500 km, in 2013 naar Praag 1300 km en in 2015 van Praag via Berlijn naar huis 1900 km.Nu  heb ik het plan om op het eiland Shikoku in Japan de 88 tempelroute te gaan wandelen. met regelmaat ben ik aan het trainen in Schoorl waar diverse trappen zijn en die zoveel mogelijk te beklimmen.De 88 tempelroute is ongeveer 1200 km.

Over mijn reis

Het eiland Shikoku (Japans: 四国, vier provincies) is het kleinste van de vier grote eilanden van Japan. Shikoku is ook een gewest (prefectuur) net zo als Kagawa,Ehime en Kochi.In 2006 was het inwonersaantal 4.128.476 wat betekend dat er 219.55 / km2 inwoners zijn. De oppervlakte van het eiland is 18.803,87 km2. Dit eiland past dus 2.20927926006 maal in Nederland. Shikoku is de Japanse naam en wordt geschreven met twee karakters - Shi = vier en koku = landen en verwijst naar de vier prefecturen op het eiland. Shikoku staat bekend om 88 tempelroute van ongeveer 1300 km

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

België, Cyprus, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk.