Dinsdag 30 mei

30 mei 2017 - Shikokuchuo, Japan

Het is al warm als ik uit de minshuku vertrek, dus in de korte broek en aan de wandel. Een etappe van ongeveer een uur. Dan ben ik bij het guesthouse waar ik de eerste paar dagen ook heb vertoeft. Het lopen gaat vandaag redelijk goed
Gisteren was mijn knie aardig opgezwollen en nogal pijnlijk. Als ik bij een hele grote supermarkt ben weet ik eigenlijk de weg niet meer naar het guesthouse. Het moet hier vlakbij zijn. Dan eerst maar een bakkie koffie kopen. Net dat ik het wilde bestellen krijg ik van een vrouw n fles water, n blikje thee en twee pakjes tissues, osetai. Weer ben ik verbaasd. Waar gaat u naar toe vraagt ze, en ik leg het uit. Zij wist het guesthouse ook niet. De caissière zoekt op haar telefoon maar kan het ook niet vinden. Ze belt het nummer wat ik op een briefje heb staan. Even later zegt ze je wordt zo opgehaald. Toch heb ik nog maar koffie besteld. Een kwartier later staat meneer Takafumi bij me. Hij wilde als eerste het stempelboek zien en hij feliciteerde me dat ik het rondje Shikoku heb afgelegd. Als we bij zijn guesthouse zijn zegt ie jij krijgt de VIP room. Vanmiddag toch maar even naar de dokter .
Hij bekijkt de situatie en zegt we gaan eerst foto's maken. Het blijkt
dat ik niks heb gebroken. De pols is flink gekneusd en de knie valt mee die is alleen wat verdraaid geweest. Gelukkig maar.

1. Diana:
    30 mei 2017
    Fijn, dat alles heel is!!
  2. Tiny en Jan:
    30 mei 2017
    Geweldig gedaan Co .
    Jammer dat je de laatste dagen met veel pijn hebt moeten lopen .
    Wij wensen je een heel fijne terug reis .
    Hartelijke groeten Tiny en Jan,